1 point of agility is 1% attack speed. 0.14 armor, 0.01 movement speed bonus (rather useless tbh)
1 point of strength is 19hp, 0.03 hp/sec regen
1 point of intelligence is 13 mana, 0.04 mana/sec regen
Xp range is 1000. (if your not within 1000, you get no xp)
A game day is 450 seconds of real time.
Резист героев от магии - 25% (а не 30% как в ТФТ 1.18) Hero movement speeds:
Treant - 300
Ogre Magi - 295
Keeper of light - 305
Tidehunter - 300
Bane elementel - 297
TerrorBlade - 320 (Morphed - 320)
Drow - 300
Anti-mage - 310
Ursa - 310
Dragon Knight - 300 (morph level 1 - 300, level 2 - 325, level 3 - 350)
Omniknight - 303
Tinker - 290
Bounty hunter - 310
Lone Druid - 305 (300 in Bear form)
Troll - 280 (melee form - 280)
Silencer - 280
Juggernaut - 290
Centaur - 300
Chen - 310
Furion - 280
Sniper - 300
Lina - 280
Luna - 320
Panda - 300
Morphling - 275
Rhasta - 280
SA - 300
Crystal Maiden - 278
Vengeful spirit - 300
Siren - 320
Techies - 280
Sven - 300
Zues - 300
Clinkz - 300
Viper - 300
Razor - 295
Void - 300
Chaos Knight - 325
Phantom assassin - 310
Queen of pain - 300
Naix - 295
Necrolyte - 300
Lucy - 280
Lycanthrope - 295 ( Wolf form - 380, very fast)
Slardar - 300
Spider - 313
Pudge - 285
Nerub Assassin - 300
Sand King - 300 ( Burrowed - 0 )
Leoric - 300
Pugna - 295
Balanar - 295
Lich - 280
Banshee - 280
Venomancer - 300
Leshrac Malicious - 300
Lion - 280
Magnus - 315
Medusa - 300
Visage - 285
Attack speed - Every hero has a base cooldown of 1.7 except TerrorBlade who has 1.5, and Anti-mage, who has 1.45 giving them both an edge in combat.
Lycanthrope in wolf form has attack speed 1.2, which is very fast.
"Насчет покупки итемов для IAS.
Если посмотреть на формулу, для расчета HPS=(1+IAS)/BAT
HPS - hit per second,
BAT- basic attack speed (1.7 для всех, кроме: антимага-1.45, террорблейда-1.5, ликантропа в форме волка - 1.2!)
Для расчета текущего значения HPS надо вместо IAS подставить все вещи увеличивающие скорость атаки в виде X%/100, способности героя и ловкость из расчета 1 ед ловкости= 1%IAS.
Эффективность hyperstone, power threads и др итемов с IAS никак не меняется в течении всей игры
Верно следующее (для героев с начальным BAT=1,7, для тех у кого BAT другое чуть больше)
hyperstone дает +0.3 ударов/сек, power threads +0.2 ударов/сек, MoM +0.4 ударов/сек
Инфа была взята с blizzard.ru